Mina ben var möra efter Gotland Ultra i över en vecka. Känner mig fortfarande svag i benen även om det går bra att springa nu. Märkligt tyckte jag först, eftersom jag blev pigg i benen bara efter en dags vila efter Bergsleden Ultra, som är mer kuperad. En skillnad var dock att på Bergsleden gick jag mer (då jag går i uppförsbackarna). Dessutom låg jag kring 140-150 i puls, medan jag på Gotland låg kring 160. Dvs jag tog ut mig mer på Gotland. 

I och med utmattningen har det blivit lugn träning senaste veckan och kommer fortsätta så några dagar till. På lördag är det nämligen dags för nästa Ultra, Ultra Trail Lago d’Orta 58 km 3240 höjdmeter uppför och utför. Inser i efterhand att jag nog tagit mig lite vatten över huvudet, benstyrkan är inte det den borde vara. Jaja, det är bara att bita ihop och i så fall gå runt, maxtiden är 18h… 

Eftersom det är lite sent att förbättra formen nu är det lika bra att ta det lugnt. Idag, förutom lite watt-cykel, blev det ett yoga pass med fokus på rygg och lyft. 

