Etiketter

, , , , ,

Dags för nyttlassuplägg på min 45 min WATT-cykel. Har redan kört upplägget (men endast 2 loopar och kortare uppvärmning) då jag vickat på 30min klasser. Passade grymt bra för 30 min klasser.

Upplägg:

  • Uppvärmning 13:30: Intro 4min, 3 progressioner (lätt/medel/ansträngande), (lätt/medeltufft)x2, förbered
  • Loop 1: 2 min över tröskel – 45s återhämtning – (20s utmaning / 10s lätt)x8 där vi fokuserar på att få upp watten med hjälp av mycket motstånd – 2 min återhämtning
  • Loop 2: 3 min strax över tröskel – 60s återhämtning – (20s utmaning / 10s lätt)x8 där vi fokuserar på att få upp watten genom hastighet – 2 min återhämtning
  • Loop 3: 4 min på tröskel – 60s återhämtning – (20s utmaning / 10s lätt)x8 – 2 min återhämtning

Musiken är mixad i mixmeister för att få rätt klassupplägg. 

