Etiketter

, , , ,

I September ska jag springa min första Ultra som kommer vara 47km i Bergsleden vid Kilsbergen. Midsommar firades i Örebro och trots firande och lite sömn ville jag testa lite av banan så jag fick en liten uppfattning av banan. 

Mulet och perfekt väder för löpning. Blev avsläppt i Skärmaboda och första 6km var riktigt lätta. Lätt terräng och inte särskilt många höjdmeter, blev lite trumpen och tänkte att detta är inte trail. Men sen började det! Sten, lera, kuperat, rötter ❤️. Blött och halt, halkade runt som en vante i mina trail Salomonskor. Skorna blev snabbt fyllda med vatten och fick springa 15 km i vattenfyllda och tunga skor. En bra insikt blev att köpa nya skor för blöt mark. Salomon är sköna på torrmark, men lera och blött är inte skornas starka sida. 

Tidigare sprang jag i Vivobarefoot som har grym utrinning av vatten och bra fäste då det är blött. Men sulan är för tunn för att jag ska klara sträckor över milen. 

