Fokus just nu är min första Ultra. Därav har fokus i löpningen varit på längd och lugna pass. Dock tänkte jag ändå att jag skulle förbättra min tid på Sthlm trail 21k i år, med tanke på att jag var relativt ny med trail förra året. Så blev inte fallet.

Redan i mitten av veckan kunde jag konstatera att jag hade järnbrist. Gillar inte kött + omiljövänligt, men försöker tvinga ned rött kött ett par gånger i månaden just för att undvika järnbrist. Hade tyvärr slarvat med det senaste månaderna. Trött hela tiden, men sov dåligt på nätterna. Dessutom vaknade jag med ont i halsen imorse. Funderade på att skippa, men då jag efter frukosten kände mig relativt ok tänkte jag att “jag kör!”.

Väl sittande på plats går de ut i högtalarna med en rekommendation av metalldubbar på skorna i och med att nattens regn gjort det halt i skogen. Där sitter jag med mina gummidobbade skor som jag vet är glashala (trots att de marknadsför dem som bra grepp när det är blött). Riktiga dubbskorna hemma, suck…

Så, det gick inte så bra idag… Rejäl försämring av tiden. Bara att ta nya tag till nästa år, just nu är fokus fortfarande Ultra.

