Tags

,

Denna helg går Yoga Games i Stockholm. Har velat gått på det i flera år, men har alltid krockat med något annat. Denna gång hade jag ordnat barnvakt för lördagens klasser. Lokalerna i München bryggerier passade mycket bra för yoga, vackra och bra akustik. 

Har fått en ny förebild inom yoga. Gick på två klasser för Chad Hamrin och båda var fantastiska, “Let’s get crazy”  och armbalaser. Han är rolig, skämtsam, avslappnad och lugn samtidigt som att klasserna är utmanande och lekfulla. Jag fick ut precis det som jag vill ha av yoga; rensa huvudet, känna ett inre lugn och en avslappnad och utmattad kropp.

 
Det jag ibland blir förundrad över hos flera yogalärare är hur alla pratar om stress och allt jobbigt i livet. Ta jämförelsen “tänk inte på en giraff” och sedan fortsätter man prata om en giraff. Vad tänker du på då? Ja, en giraff. Jag kan bli frustrerad, jag vill ha guidning i hur jag ska tänka, hur jag ska göra, men det är väldigt få lärare som kommer dit. De liksom fastnar i de dåliga tankarna. Märkligt, bättre att vara tyst. 

