Tags

,

Äntligen var det dags för semester. Många var lediga över jul och nyår, men  det är mitt arbetes mest intensiva period så var det inte att tänka på. Istället bokade vi en sista minuten till Lanzarote. Vi skulle åka på måndagmorgon och på torsdagen innan blev dottern sjuk. Hosta och feber mellan 39-40.5 grader. Fortfarande inte bättre på söndagen, vi var inställda på att det inte blev någon resa. Gick till doktorn och det visade sig att hon hade halsfluss och inte influensa som vi trodde. Pencellin och sedan var det bara att åka iväg. Underbart!

Dag 1

Har en liten lätt förkyldning, men efter en titt på kartan kunde jag inte motstå ut på en lätt löptur längs strandpromenaden, öster ut. Lite skillnad att löpa runt på sten längs kusten i 15-20 graders värme jämfört mot det skiftande vädret hemma, pulsa i snö eller glida runt på is och vatten i allt mellan -18 till 5 plusgrader. 

Hade på mig mina nya trailskor för att “springa in dem”. Jag köpte just vivobarefoot för att de skorna jag haft tidigare från dem hade så grymt fäste på sten (jämfört mot salomon där jag halkat runt som bambi på hal is). Det visade sig dock att sulan på dessa inte var likadan som den tidigare versionen och skorna var mycket hala. Tur att passupplägget var ett lugnt upplägg, hade inte gått att genomföra snabb löpning i dessa skor 😦

Dag 2

Löpning vid strandpromenaden åt andra hållet (väster ut). Mindre bebygt, delvis stigar genom lavastenslandskapet. Passade mig mycket bättre 🙂


