Etiketter

, , ,

Mörkret hade lagt sig, -6 grader och hela skogen glimmrade av frosten. Det sprakade under fötterna medans jag sprang, både pga den frusna marken, men även dubbarna under skorna gjorde ljud ufrån sig. Luften var lätt, men kall, att andas. Efter 2,5 km lugn jogg var jag framme vid utegymmet. Jag var ensam, ingen som hade samma tankar som jag att njuta av den tidiga vintern i kombination av utegymmet. Medans jag styrketränade njöt jag av utsikten, den starkt lysande månen mellan träden. 

Blev endast 15 min vid utegymmet, jag vat ju faktiskt här för att jag skulle springa trail i grupp. Klockan 18 sätter vi igång. Kvällens upplägg är fartlek bestående av fyra banor med olika intensitet:

1. Längre bana i spår och över äng: intensitet ansträngande. 

2. Idioten över kullar och grenar: intensitet mycket utmanande. 

3. Kort bana in i skogen i snår med klättring: intensitet medel/lätt

4. Spurt över äng och dike: intensitet mycket utmanade. 

Mellan varje bana, max 30 s ståvila.

Dessa 4 banor kördes 3 omgångar med annan, lättare, aktivitet mellan omgångarna. Kul hade vi, samtidigt som vi fick njuta av den vackra kristallskogen 😍.

   
 

