Tags

, , , , ,

Vi har testat så många cyklar på vårt gym och ingen har varit bra, fram tills nu. De flesta cyklar går inte att ställa in korrekt, på många går det inte ens att sänka styret till sadelns höjd och på andra går det inte att ställa in styret i förhållande till sadeln tillräckligt. En del är inte sköna att cykla på, ngn annan har obekvämt styre. Listan kan bli lång…

Men idag hittade jag en favorit som bara har ett enda fel, priset.   

Cykeln är Tomahawk WATT-cykel. Grymt skön att sitta på, både sadel och styre. Skön att trampa på, bra motståndsjustering. Displayen vissar RPM och WATT, har även någon procentmätning som jag inte satte mig in i. Det jag inte gillade med displayen var att den räknar kalorier. 

Jag kan ju alltid hoppas. Att göra spinningupplägg där man kan använda WATT ger helt nya dimensioner på passet. Vill ha!

