Etiketter

, , , , , ,

Sista veckan i april tog jag och en kompis en sista minuten på en träningsresa till Monte Godo, Portugal. Sol, värme, träning för bra instruktörer och Sangria. Helt perfekt. jag valde träningsresan utefter den instruktör jag vill träna för, känner mig själv och vet att jag är alldeles för kräsen. Jose från Bodies in Motion hade därför självklart de bästa klasserna. Tuff träning samtidigt som hela gruppen skrattar under träningspassen. Min medföljande vän förstod nu äntligen vad jag menar med att träning ska vara roligt!

Det visar sig att det var många fler av Sveriges toppskikt av instruktörer som var med, vilket var mycket roligt. Nu känner jag att batterierna är laddade för att fortsätta livet som småbarnsförälder =)

IMG_4231

 

Så lite plus och minus på resan:

++++ Vår resa hade många fantastiska instruktörer.
+ Sol & värme.
+ Helt ok träningslokaler, även om stora träningssalen bör få förbättrad luft.
+ Helt ok hotellrum.
+ Hotellet ligger vid ett mysigt litet samhälle med många restauranger.
+ Spaavdelning med två bubbelpooler i källaren.

– Wifi fanns i lobbyn, men var väldigt segt. Det blev till att använda vanliga telefonen med utlandstaxa istället för skype/facetime.
– Maten på hotellet var inte äcklig, men den var heller inte god.
– Maten på avslutningsmiddagen var under all kritik och jätte dyr. För över 400 kr fick jag en honungsmelonbit till förrätt. Till varmrätt fick jag en torr (äcklig) fiskbit och ris som var kallt och hårt och lite purjolök vid sidan. Ingen sås, ingen sallad. Efterrätt, det fick jag ingen. Alla vid mitt bord fick utom jag. Jag sa till servitörerna flera gånger, men fick ingen. Hörde från andra som rest på samma resa innan, att maten  aldrig varit bra på avslutningsmiddagen i Monte Gordo. Ingen vid mitt bord åt mer än halva varmrätten. Däremot rekommenderar jag att gå på avslutningsfesten (som det går att köpa särskilda biljetter för).

Summeringen: Jag kommer definitivt att åka igen. Mycket bra resa.

 

