Etiketter

, , , , , , , ,

För er som bor i Huddinge vill jag passa på att tipsa om ett bra utegym. Nämligen det vid Visättra. Benböj, utfall, axelpress, bröstpress, dips, chins, sit-ups, armgång, balansgång, ringar att fästa gummiband i för olika höjder. Ja, de har det mesta. Dessutom finns det ett bra elljusspår på ca 2,5 km, ett terrängspår på 5 & 10 km och massor av stigar i en relativt stor skog för dig som vill springa trail.

Idag lade jag några gummiband och mina Red Cord (linor liknande TRX)  i löparryggsäcken och sprang genom skogen till utegymet. Använde stockarna + diverse övningar i gummibanden och linorna. Klarblå himmel, strålande sol, tränade i linne 😎! Kunde varit perfekt om det inte var för två killar som hängde vid bröstpressen för att turas om med några halvhjärtade bröstpress och att bolma ciggaretter. Att andas in cigarettrök är inte det jag vill göra när jag tränar. Att de dessutom hade en kamphund lös gjorde inte saken bättre. Varför kan folk inte visa lite hänsyn?

