Etiketter

, , ,

Det har nu gått 11 månader sedan förlossningen. I början efter förlossningen, de första 4 månaderna, var jag aktiv med mamma-mage övningarna och diastasen gick ned till två fingrars bredd. Jag slutade med dem och magmusklerna började separeras allt mer igen. Jag började med övningarna, de gick ihop till två fingrars bredd. Jag lade av, och fick en chock  jag för en vecka sedan kände att diastasen nu har fem fingrar fingrars bredd. Nu prövar jag en ny variant, använder gördel och ser om den kan hjälpa mig. Redan efter jag använt gördeln tre dagar var diastasen nere på två fingrars bredd.  

Är jag dömd att använda gördel och träna mamma-mage övningar resten av livet? Vad händer när jag blir gravid igen, kommer magen falla fram direkt då det inte finns några magmuskler där att hålla ihop?

