Tags

, ,

Traillopppet Spring Cross börjar närma sig med stormsteg. Endast 20 dagar kvar. Jag löptränar mestadels på asfalt, eftersom jag har min 10-mån bebis i löparbarnvagnen där fram. Dessutom gör  min gamla skada i fotleden (gymnastikskada) att jag inte lär bli en stjärna på trail =p Men, det är inte prestation trail handlar om för mig. Det handlar om att få komma ut i skogen, rensa huvudet och bara mysjogga. Som idag, regnrusk, ville inte gå ut. Väl ute i skogen ville jag inte gå in. Ja, jag var dyngsur och lerig, men med bra yllekläder så värmer kläderna trots att man är blöt. Luften var så frisk och träden luktade så gott.

Vid anmälan till Spring Cross så ingick en föreläsning och två träningar med Miranda Kvist. I onsdags var den första träningen. Efter uppvärmning och löpskolning var det  backintervaller på på Norra djurgården som gällde. Tre olika backar innefattades i intervallerna; stig med rötter, upp för skidbacken och till sist rakt uppför en backe bland snåriga träd. Kul och jobbigt. Tacksam över att jag trots allt är van vid backträning då det är så backigt där jag bor 😉

IMG_3861

