Tags

, , , ,

För en månad sedan då jag satt och läste tidningen Runner’s såg jag ett passupplägg som jag bara ville iväg och köra. Kommenterade det högt till min man, ” åh, vad jag längtar till gymmet så jag kan testa detta passupplägg”! Hans svar, “du är inte normal”. Nej, det må så va. Tur är väl det! 😀

Gillar inte löpband egentligen. Älskar att komma ut i friska luften, helst vill jag springa vid skog och/eller vatten. Löpband är dock riktigt bra vid specifika backupplägg, progressioner m.m.

Upplägget på passet var 12x1min med 30 sek stå-vila enligt följande;

Ställ in bandet på 2% lutning, värm upp 5-8 min. 
3 x 1min à 05:15 min fart (11,4km/h) med 3%, 4% respektive 5% lutning.
3 x 1min à 05:00 min fart (12,0km/h) med 3%, 4% respektive 5% lutning.
3 x 1min à 04:45 min fart (12,6km/h) med 3%, 4% respektive 5% lutning.
3 x 1min à 04:30 min fart (km/h) med 3%, 4% respektive 5% lutning.

Trodde passet skulle vara tufft, men där gick jag bet. Till nästa gång måste jag öka både lutning och hastighet. Upplägget var däremot roligt, men krävs upprepning för min del för att kunna ta ut mig till max. Rekommenderar det varmt!

