Upp till var och en. Fördelen med att träna i stockholm är att det finns så många olika instruktörer att välja på. Vissa deltagare vill ha samma klass länge. Motsatsen är de som vill ha nytt varje gång. Det finns därför klasser som passar alla, gäller bara att hitta dem 😉

Personligen skulle jag själv föredra att ha nytt klassupplägg var tredje gång. Men att mixa en ny skiva som passar med det nya klassupplägget var tredje vecka är inte görbart i mitt liv. Finns helt enkelt inte tid för det. Därför brukar jag byta efter ca 6 gånger. Det funkar för mig och mina deltagare, det finns de som vill hålla kvar upplägget längre, men de som längtar efter nytt är desto fler. Varför just ca 6, jo, där går min smärtgräns för vad jag tycker är kul. Sjunde gången är det inte kul längre… Hur ska jag kunna motivera mina deltagare om jag inte tycker det är kul?

Snart är det dags för nytt upplägg på min klass. Upplägget är klart, gäller att hitta och mixa in musiken nu. 😀

