Eller snarare motionsåret 2014. Detta år har fokus inte legat kring träning eller förbättring, detta år har kretsat kring graviditet och en nyfödd bebis. Under tiden har motion och lätt kontrollerad styrketräning alltid funnits som en del utav vardagen. Efter förlossningen lades mycket tid på Katarinas Mamma-mage övningar och promenader. Löpningen och lätt styrketräning har jag sakta kommit igång med, men kontroll i bäckenbotten har varit prio. Till en början var det korta intervaller med långsam löpning. Dessa kunde sedan övergå till längre intervall med långsam löpning. Numera, 8 månader efter förlossningen, klarar jag över en mil med att knipa, därefter tappar jag kontrollen och måste promenera.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/eee/41818370/files/2014/12/img_3171.png

Vi får se hur år 2015 kommer se ut. Har fortfarande en diastas (separation av magmuskulaturen efter graviditeten) på två fingerlängder, vilket gör att jag fortfarande gör mina mamma-mage övningar. Då jag fortfarande ammar och tänkte göra det ett tag till kommer jag även behöva ta det lugnt med styrketräningen och inte maxa i löpningen. Fokus blir att må bra, ha kul och umgås med dottern 😍.

