Denna termin lade jag in förändringen att jag var tredje yogaklass skulle köra en vinyasa flow klass på gymmet. Min bakgrund har varit Ashtanga, Rocket och lite Jivamuktiyoga. Alla är yogaformer där varje asana hålls i 3-5 andetag. Att köra en hel klass i ett flow med enstaka stopp har inte varit min grej. Kan inte påstå att det är det nu heller, men det är kul med variation. Yogisarna på min klass är mycket positiva till variationen, samtidigt som de tycker det är skönt att det gamla tänket finns kvar i de övriga två klasserna.

Första gången jag körde vinyasa klassen sa en av mina stammisar ”först var jag väldigt negativ till att göra något nytt, men du lyckades vända mig under klassen. Detta var helt ok”. Idag var andra gången jag körde vinyasa flow och då sa samma person ”detta har blivit mitt nya favoritpass”. Känns som ett bra betyg. 🙂

