Tags

, , , , , , , , , , , , ,

Senaste tiden har jag varit som ett barn som väntar på julafton. Idag sätter nämligen höstterminen igång! Det blir en lugn termin för min del i och med att jag nu har en liten dotter att tänka på. Får därför njuta desto mer utav de två klasser jag kommer ha denna termin =)

Idag sätter yogan igång och i morgon spinningen.

YOGA

Under mina första år som yogainstruktör körde jag Ashtangans Primary Serie, därefter Rocket Yoga serierna i några år. Efter 6 år började jag experimentera ihop egna serier som jag tyckte var bättre anpassade för mina yogisar. Jag tycker om tänket med serier, men jag saknade fokus på bland annat höftöppningar. Har varit väldigt förtjust i Hatha yoga med olika fokus och har därför byggt mina serier därefter.

Förra höst- och vårterminen byggde de tre serierna på:

1. Framåtfällningar: Fokus på baksida lår och säte,
2. Bakåtfällningar och rotationer: Fokus på rygg,
3. Fokus på öppning av höft och bröst.

Denna termin har jag gjort om serierna förändrat fokus något:

1. Fokus på höftöppningar och säte.
2. Fokus på rygg, d.v.s. på bakåtfällningar och rotationer.
3. Vinyasa klass med fokus på styrka och balans.

SPINNING

Höstterminens första spinninupplägg är progressivt med korta intervaller som final. Detaljerat ser upplägget ut enligt:

Spinning45 2014HT#1

