Då har ytterligare en månad gått sedan förlossningen (nu har två månader gått). I och med att blödningen har upphört helt har jag denna månad kunnat höja intensiteten och t.o.m. maxat på ett spinningpass. Jag är fortfarande försiktig med att lyfta tungt och undviker övningar där jag jobbar ojämnt med vikt. Utfall görs utan vikt eller med väldigt lätta vikter (då denna övning belastar kroppen ojämnt). Jag gör övningarna i “Mamma Mage” appen så gott som jag hinner och är än så länge försiktig med övningar som belastar bålen eftersom diastasen är kring två fingrars bredd.

20140717-195850-71930143.jpg

Om jag bortser från bålstyrkan, som är obefintlig, så känner jag mig i bra form. Konditionen går lätt och i de övningar jag “får” göra känner jag mig stark. Det är bara att fortsätta att förbättra 🙂

