Har nu börjat komma igång med korta joggingpass efter graviditeten där jag varvar jogging med gång. Även om jag har olika upplägg så låter jag alltid kontrollen av bäckenbotten styra hastighet/intensitet. En tanke finns med varje pass, men det är aldrig värt att riskera framfall bara för att få sträcka ut benen lite till eller för att nå ett visst mål.

Passen är lugna och vill jag ta ut mig får jag sätta mig på spinningcykeln eller ställa mig på crosstrainern. Här är två passupplägg jag kört:

Pyramidintervaller på intensitet
Uppvärmning 8 min.
Intervaller med jogg (flås intensitet) med längd 1-2-3-4-3-2-1 minuter och alltid 1 min gång mellan varje intervall.
Nedvarving.

Jogg/prom intervaller á 700 m
1 km uppvärmning med ökande intensitet.
6 st intervall där jag joggar i 700 m och går 1 minut.
Nedvarvning 6 minuter.

