Idag var det premiär av att maxa och köra spinning sedan mars månad. Jag slutade med spinningen en månad innan beräknat förlossningsdatum. Sista två månaderna av spinningen tog jag det lugnare och höll tillbaka under klasserna.

Eftersom livmodern har varit läkt nu ett tag så kändes det ok att nu maxa under kontrollerade former. Höll därför inte tillbaka på krutet. Jag har gått här och mystränat under största delen av graviditeten och tagit det väldigt lugnt och försiktigt efter förlossningen. Har haft enorm abstinens av att få utmanas och känna mjölksyra. Idag satte jag mig därför på spinningcykeln, efter ett 30 min lätt gympass för benen, för att för första gången maxa under klassen. Spinningklassen hade upplägget 30 min med olika intervaller. Mitt favoritupplägg :-). Instruktören var proffsig, peppande och hade valt bra musik. Gick ifrån gymmet glad, lite lyrisk, och med känslan av att en tung sten lättat från axlarna. Abstinens borta 🙂

Det jag förundrades över var att trots det var 25 grader och strålande sol var gymmet fullt av människor klockan 11. Kunde inte göra det gympass jag hade planerat då smithmaskin mfl var upptagna under hela tiden jag var där.

Laddade ned en bra app till telefonen som gjorde bra illustrationer för hur pulsen låg till under klassen. Efter att förklarat mig för instruktören satte jag därför mobilen på styret av spinningcykeln för att kunna följa pulsen under klassen. Nedan ser ni skärdumpar:

20140707-171309-61989541.jpg

20140707-171309-61989417.jpg

