Tags

, , , , ,

Nu är det lite mer än en månad sedan förlossningen. Min diastas (delning av magmusklerna) har gått från fem fingrarsbredd till två. Trodde inte det skulle gå så snabbt, det var en glad överraskning.

Första veckan började jag med korta promenader med barnvagnen. Därefter började jag med Katarinas app “Mamma Mage” för att hitta magmusklerna igen och öva upp bäckenbotten.  Började även med lätt styrketräning och yoga, då mest för rörelsens skull. Försiktighet har varit prioritet, träning kan komma sen. I och med distansen har jag inte gjort några övningar som belastar bålen, d.v.s. inga övningar som inkluderar planka/crunches eller situps. Har heller inte kört på så att jag blivit för varm, då kroppen måste läka ihop ordentligt innan jag kan börja träna.

Motionen har jag sett som tillfälle att få egen tid. All övrig tid har dottern nästan suttit på mig konstant i bärsjalen. Vilket är jättemysigt, men det är skönt att få lite andrum då och då.

Motion senaste månaden:
Träning månad efter graviditet

 

Nu börjar jag känna mig mer i fas för att höja intensiteten något.

