Etiketter

, ,

Kroppen är verkligen fantastisk på att läka. Några dagar efter förlossningen satte jag igång med promenader med barnvagnen och Katarinas “Mamma mage” app för att hitta bäckenbotten och de inre magmusklerna. Efter ytterligare några dagar började jag med lätt yoga (inga ytterlägen då relaxinhalten fortfarande är hög) och mycket lätt styrketräning. Jag försöker göra någon form av motion varje dag. Promenad och ”Mamma Mage” appen blir praktiskt taget varje dag och sedan försöker jag växla styrka och yoga mellan dagarna, dock inte varje dag då det är svårt att hinna med. Ibland fås endast en halvtimma till, men det är ju bättre än inget =).

Idag var första gången jag tog mig ned till gymmet. Blev ett mycket lätt benpass på 40 minuter. Återigen, inga utmaningar eller svettdroppar. Syftet var att väcka kroppen för att göra sig redo för att så småningom kunna börja träna på riktigt =) Abstinensen gör sig ofta påmind.

I och med att jag själv inte äger någon våg har jag inte vägt mig sedan förlossningen. Dagen innan förlossningen hade jag gått upp 10 kg, men då är det oklart hur många kilo muskler jag gått ned. Ställde mig på vågen i gymmet idag och är nu tillbaka på min orginalvikt, men då med mindre muskelmassa och mer deg 😉

Magen innan och efter förlossning

