Tags

, , , , , , , , ,

20140416 - Gravidmage

Då var det efterlängtade datumet nått. Det datum man får då barnet beräknas komma. Statistiskt sett är sannolikheten endast 4,3% (förstagångsföderskor) att den kommer just idag. Men sannolikheten att den kommer denna vecka är i alla fall hög =) Enligt bloggen http://linaekholm.blogspot.se/2013/11/fodelsestatistik.html visar statistik från första-gångs-föderskor 2008-2010 på följande statistik:

Veckor gammal i magen Sannolikhet (FF) Betingad sannolikhet (FF)
v. 37

4,80 %

4,80 %

v. 38

10,90 %

11,46 %

v. 39

22,40 %

26,60 %

v. 40

30,60 %

49,51 %

v. 41

21,60 %

69,23 %

v. 42

9,6 %

100 %

Träningen, eller rättare sagt motioneringen, under tredje trimestern har förändrats från att se ut som andra trimestern till att tillslut övergå till endast lättare styrketräning, lugn yoga och Power Walks. Simningen var jag tvungen att lägga ned tillslut då lungorna inte kunde fyllas och det därmed blev omöjligt att kråla.

2014 Träning 3e trimester - detalj

Det är nu en månad sedan jag lade av med spinningen och abstinensen är stor. Längtar efter att få svettas och ta ut mig. Instruerade mitt sista yogapass nu i måndags, så nu är jag officiellt föräldraledig från gymmet. Tomheten kommer snart att fyllas med något nytt =)

Dagsformen varierar, vissa dagar känner jag av foglossning och har svårt att röra mig, medan andra dagar kan jag knata på i högt tempo.

På gymmet har jag utgått från samma upplägg som jag hade för 2:a trimestern, men har tagit bort övningar allt eftersom de inte känts bra.

IMG_2421

 

 

