Etiketter

, , , , , , , , , , , , ,

Jag fortsätter bygga vidare på pyramidintervallerna. Satt för några veckor sedan och tittade igenom mina gamla passupplägg för löpningen jag hade i somras. Ett av min favoritpass var upplägget att arbeta i pyramiderna 30-60-90-60-30 sekundersintervaller. Strävan är att maxa utefter att klara tidsintervallet. Här lär vi oss verkligen att känna vår kropp, det är stor skillnad mellan 30s och 60s, och mellan 60s och 90s. Upplägget är kul, varierande och när äntligen det där sista 30 sekundersintervallet i pyramiden kommer, då ger man gärnet och förundras över hur man klarade det. Grymt kul!

Igår kväll var det premiär. Hade inte testat detta upplägg i spinningsalen tidigare, men det var lyckat. Jag fick samma härliga känsla på cykeln som när jag kör dem i löpningen och deltagarna var nöjda och kände igen sig i känslan av det där härliga sista 30 sekunders intervallet.

45 minuters klassen:

Spinning40 VT14#2

PS. Hur hårt vi kör i pyramidintervallerna är upp till deltagarnas målsättning. Vill vi flytta på vår tröskel och förbättra vår kondition, då gäller det att pressa sig över våra gränser. Är målet något annat justeras intensiteten efter det. DS.

Detta upplägg blir mitt sista innan jag går på föräldraledighet. Min plan är att komma tillbaka på spinningcykeln i höst, men beroende på kroppens läkningsprocess kan planen komma att ändras.

55 minuters klassen:

Spinning55 VT14#2

