Tags

, , , , , , , , , , , , , , ,

Det jag använder mig utav här är

  • Coreboll
  • Hantlar
  • Gummiband
  • Red Cord (TRX eller dylikt)

Passet är uppbyggt genom att sätta ihop två-tre övningar. Ingen vila mellan övningingsbytet, men vila mellan varje “runda”.

Del 1

  1. Ben + Axlar: Benböj med axellyft åt sidor med hantlar
  2. Ben + Triceps: Benböj med tricepspress över huvud (hantlar/viktplatta)

Del 2

  1. Triceps: Stående framåtlutad tricepspress över huvud med linor  (TRX /Red Cord)
    Tänk här på att inte belasta bålen i en för tung planka då magmusklerna delat sig mer än 2 fingrars bredd. Här putar jag upp med rumpan för att inte belasta bålen för mycket.
  2. Ben: Tåhävningar med tunga hantlar

Del 3

  1. Ben: Benböj och vadpress med boll i rygg (här kan du också ha hantlar i händerna om du vill)
  2. Ben: Hamstringscurl med höft upp – fötter på boll/viktplatta/strumpa
  3. Ben: höftpress med fötter på boll/viktplatta/golv

Del 4

  1. Bröst: Ryggliggande bröstpress från boll
  2. Triceps: Sittande/stående tricepspress över huvud (från boll/stol om sittande)

Del 5

  1. Bröst: Stående bröstflies med gummiband
  2. Triceps: triceps kick back med gummiband (på alla fyra eller på bänk eller stående med högt uppsatt gummiband)
  3. Ben: Höftlyft med hälar i linor (TRX /Red Cord)
  4. Ben: Hamstringscurl med hälar i linor låst höft (TRX /Red Cord)
Advertisements