Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Är precis i skiftet av gravidmånad 6 till 7, går fortfarande bra att träna även om vikterna, intensiteten och övningarna är betydligt lättare.

Idag blev det hemmaträning med fokus på Bröst och triceps (lite ben och axlar). Jag använde mig utav Red Cord (TRX eller dylikt), coreboll, hantlar och gummiband. Använde även ett tyngre vristband på sista övningen, men det går att göra övningen utan.

Körde (2-4 övningar på raken och därefter vila) x 3.

Del 1:

  1. Ben + triceps: Benböj med triceps push down i red cord (TRX).
  2. Bröst: Armhävning med händer i red cord (TRX). Här ser jag till att puta lite med rumpan så att magen inte belastas i onödan. Fördelen med linor är att du genom att vandra med fötterna kan göra det hur tungt du vill och hur lätt du vill. 
  3. Tåhävningar med tunga hantlar i händerna

Del 2:

  1. Bröst: Ryggliggande bröstflies/bröstpress från boll (skuldror på boll).
  2. Axlar: Sittande axellyft fram med hantlar från boll.

Del 3:

  1. Triceps: Dips i Red Cord (TRX). Genom att flytta fötterna närmare gör du det lättare. Är det ändå för tungt går det att hjälpa till med benen.
  2. Triceps: Stående sneda tricepspress över huvud med Red Cord (TRX).
  3. Höftpress (Antingen med skuldror på boll, lättare, eller fötter på boll, tyngre. Går också att göra på golvet)

Del 4:

  1. Triceps: Triceps push down med gummiband. Lås armbågar en bit ut från revben och sträck och böj armarna. Jag arbetade här som i en pendling i ganska snabbt tempo för att när denna blev för jobbig vända mig direkt och köra nästa övning.
  2. Triceps: Tricepspress över huvud med gummiband. Armbågar låsta en bit från pannan.
  3. Axlar: Sittande bred axelpress med hantlar från boll.
  4. Singel benlyft från alla fyra med viktband runt vristen.
Advertisements