Tags

, , , , , , , , , , ,

Testade spinning igår för första gången efter semestern. Syftet var att träna och komma igång igen, men efter passet kände jag mig tacksam över att ha testat att köra innan jag satte mig på instruktörscykeln.

Byxorna som jag hade satt på mig kändes bra att innan passet, satt inte åt särskilt mycket och gick jätte bra att träna lite innan passet i dem. På spinningcykeln så kändes det som att midjan på byxorna plötsligt drogs åt och störde mig hela klassen på att byxorna satt för tajt. De bästa var att ha byxorna långt nere på höften (tur att jag hade lång tröja.)

Visst är magen större, men inte så stor att den är i vägen då jag cyklar ännu. Därför hade jag förväntat mig att jag skulle kunna köra tempo. Där gick jag bet. Fick konstiga obehagliga dragningar i magen vid försök att cykla i tempo. Gissar att det har att göra med att då magmusklerna används aktivt i tempo och nu är delade så kommer obehaget därav.

Efter gårdagens lärdom så kommer vårterminens spinningklasser innehålla lite mer fokus på backar.

Mage v 24

 

 

