Tags

, , , , , , , , , , , , , ,

Kan efter dagen träningspass och vägning på vågen konstatera att muskler väger mer än fett och graviditet. Stillasittande bilsemester + en del sötsaker och god mat har gjort att jag gått ned ca 1,5 kg den senaste månaden trots att magen, baken och låren har växt en hel del. Styrkemässigt är jag inte i närheten av de vikter jag körde med innan graviditeten, men det hade jag inte förväntat mig heller.

Planen är att mysträna fram tills dess att magmusklerna växt ihop igen.
Dagens gympass (graviditetsvecka 23) hade fokus på ben, bröst och triceps.

Ben + Axlar: Benböj med Axellyft åt sidor (med hantlar)
Ben + Triceps: Benböj med vadpress + Tricepspress över huvud med hantlar

Ben: Benböj med vadpress i smithmaskin
Triceps: Smala armhävningar mot bänk

Bröst: Liggande bröst cable flies (boll/lutande bänk)
Triceps: Stående framåtlutad Cable triceps kick back

Triceps: Sittande tricepspress över huvud från boll med hantlar
Ben: Sittande benspark i maskin

Ben: Sittande bencurl i maskin
Ben: Benböj och vadpress med boll i rygg mot vägg

Triceps: Tricepspress över huvud med linor (TRX)
Ben: Höftlyft med hälar i linor (TRX)
Ben: Hamstringscurl med hälar i linor låst höft (TRX)

