Etiketter

, , , , , , , , , , ,

Efter en flygresa på över 30 timmar landade vi i Sverige idag. Dagens mål är att vara uppe till kl 19 för att kunna sova och sedan påbörja den hektiska bokslutsperioden imorgon. Trots att klockan egentligen är 4:00 på morgonen, enligt min dygnsrytm, så kändes kroppen sugen på att få röra sig och träna lite lätt. Har varit tre veckor med mycket bilkörande och stillasittande.

Blev idag ett kort varv stavgång och därefter lite hemmaträning.

Nedan följer ett exempel på hur ett träningsupplägg hemma, som jag gjorde idag, kan se ut för er som är gravida efter vecka 20. Det jag använder nedan är en coreboll, hantlar, gummiband, red cord (eller trx eller dylikt). Fokus ligger på rygg, biceps och axlar.

1. Ben + Biceps: Benböj med bicepscurl (hantlar)
2. Rygg: Framåtlutad smal hantelrodd

3. Rygg: Smala/breda rodd i linor (Red Cord)
4. Rygg + Axlar: Knästående rotordrag upp (bak) i linor (Red Cord)
5. Rygg + Axlar: Dino från brygga (Red Cord)

6. Biceps: Sittande bicepscurl med hantlar från boll, varannat benlyft
7. Axlar: Sittande Axellyft åt sidor från boll, varannat benlyft

8. Biceps: Bicepscurl med gummiband
9. Biceps: Sneda Bicepscurl med gummiband

10. Rygg + Axlar: Framåtlutad axellies med hantlar

20140105-230712.jpg

Annonser