Tags

, , , , , , , ,

Personligen har jag aldrig varit förtjust i flygplansmat fram tills för några år sedan. Då blev jag extremt laktosintollerant, sedan dess har jag beställt veganmat på flyget och vilken skilllnad! Fräscht, bra smak och jag får dessutom maten först. På flygningen mot Dubai fick de andra maten över en timma efter det att jag fått min. Ett stort plus är även att maten är hälsosammare och mindre energirik (en fördel vid stillasittande).

20131208-175822.jpg
20140105-231048.jpg

Tips till planet för dig som är gravid. Boka plats vid gången så att du kan stå och gå när du vill. Använd stödstrumpor och gör fotövningar då och då. Använd lite av tiden till att öva bäckenbottenlyft (knipövningar). Jag ser alltid till att ha luvtröja på mig för att skydda mig från drag som man inte kan stänga av. Även yllestrumpor mot drag vid fötterna är skönt att ha.

Ett allmänt tips för alla, ha med hörlurar som reducerar brus! Hade införskaffat ett par som fått bra betyg i tester och det var riktigt skönt att slippa det värsta bullret. De riktigt bra får man lägga några tusenlappar på, men jag hittade några som kostade under tusenlappen och var helt ok (tittade som sagt i olika tester innan jag köpte ett par).

