Tags

, ,

Idag har jag testat på två nya träningsformer. Stavgång/älghufts och djupvattengympa. I och med att det börjar kännas obehagligt i magen då jag joggar har jag nu köpt stavar. Min tanke är intervaller i backe. Idag så testade jag stavarna i vårt kuperade ljusspår. På raksträckor blev det lite småjogg med långa kliv (älghufs) och vanlig stavgång i uppförsbackarna. Även om magen putar nu är den inte stor, men jag känner redan av att jogg känns obehagligt. Blir nog inte så mycket mer älghufs för min del. Härligt att komma ut och njuta av hösten, gäller att leta upp längre backar till nästa gång för att få samma flås utan joggingen.

Testade djupvattengympa, där man har ett flytbälte och två flytande hantlar. Bra låg/medelintensiv och skonsam träning. Synd att instruktören inte hade gjort någon musikanalys på klassen. Musiken var bara på i bakgrunden och instruktören körde på med sitt bibliotek av övningar. Blev lite uttråkad, hade varit mycket roligare om man gjort övningarna till musiken och refrängerna mm.

20131031-215446.jpg

