Tags

, , , , , , , , ,

Det har inte varit en symptomfri första trimester… Illamåendet och kräkningarna har varit det värsta. Orken är inte densamma. Numera sover jag kl 21, men vaknar å andra sidan kl 5.

V 4-9 lätt mensvärk, molande ont i nedre del av mage.
Efter v 8 har illamåendet varit där, mindre hunger. V10 – 12 var som värst, vissa dagar spydde jag och hade svårt att få ned mat. Eftersom man vill få i sig vitaminer och mineraler var det bara att bita ihop och äta.
V 5-9 Kissnödig, gick på toa stup i kvarten.
Efter v 5 märkte jag att jag blir andfådd trots låg anstränning. Numera flåsar jag då t.o.m. i trappan och på spinningen får jag ibland lägga ifrån headseatet för att jag inte vill att deltagarna ska lida av mitt flåsande. Läste eftersom att blodvolymen ökar så krävs mer syre, kanske därför syret inte räcker till vid konditionsträning.

Träningsmässigt så går allt fortfarande att göra. Men jag har dragit ned på intensiteten med anledning av mina tankar som jag tidigare skrev om, Löpning under graviditet (avsnitt om högintensiv träning).

Träningsformerna de senaste två månaderna har bestått av:

Träning första trimestern 2013

