Tags

, , , , , , , , , , ,

Ett till långpass denna vecka, ja, hela 1 timme och 30 minuter vilket inte är inom min bekvämlighetszon. Nu är det dags att öka på längderna! Förra långpasset var på “plana” gärdet respektive djurgården. Denna gång i en mer kuperad skog. Både breda och smala skogsstigar, varav 70% kuperat. Använde Eniro för att leta upp en ny löprunda. Underbart vacker tur! Eniro verkar vara den enda kartan på internet som har skogsstigar utmärkta, deras karta är outstanding jämfört mot alla andra jag sett på nätet. Någon som vet någon annan bra? Googels är en av de sämsta vad gäller skogen.

Trampade snett, riktigt ordentligt, då jag kommit halvvägs. Konstigt det där, jag trampar ofta snett ute på skogsstigarna, så pass snett att fotknölen kommer i marken, och ändå stukar jag inte foten. Jag stukade den rejält en gång i gymnastiken som 18-åring (båda ledbanden gick av och ett ben i foten hoppade snett). Misstänker att ledbanden, som troligtvis läkt ihop, är så pass långa att de inte kan gå av. Tackar för det =) Troligtvis gör det också den foten mer instabil än den andra då det nästan alltid är den skadade foten jag trampar snett med. Men, peppar peppar, ingen skada skedd än så länge.

Till alla bloggare som hackar ned på folk som springer med långbyxor på sommaren. Ni är välkomna att springa med mig på en tur i era shorts, jag garanterar dock ingen säkerhet för hur era ben ser ut efter rundan 😉 IMG_0004

För er som inte hänger med; springer man i naturen så råkar man ut för en hel del brännässlor och annat giftigt runt anklarna och vaderna.

