Etiketter

, , , , , , , , ,

Idag är sista dagen på en underbar vecka på Lanzarote, full med fortbildning för instruktörer och olika träningspass. Har blivit mestadels fortbildning inom cykel och yoga för min del, men även lite funktionell träning och löpning. Fått inspiration till nya spinningupplägg och hur jag ska lägga upp min egna träning i TRX. Min absoluta favoritklass var finnarnas funktionella träningspass. Hög intensitet, kul upplägg och musik;

  1. del ett bestod av pulshöjande och därefter balans och styrkekrävande övningar på längden (tre och tre).
  2. Därefter triset med olika tuffa fysövningar som antingen krävde bräda eller viktplatta.
  3. Sista delen var en hinderbana med olika moment som utfördes i tre minuter x 2 (med vila emellan). Banan utfördes två gånger för att man andra gången skulle kunna tävla mot sig själv; kan jag hinna lite längre denna gång?

20130510-070423.jpg

Fortbildningen i löpteknik var också riktigt bra. Det mesta hade jag hört sedan tidigare, men då vi jobbade i par på sprinter om 80 m kunde vi verkligen jobba med tekniken och se förändringarna. Min cykelolycka gör sig tydligen fortfarande påmind genom att jag skjuter ifrån något mer med höger fot än med mitt skadade vänstra ben. Något att jobba på.

Sneda piklyft i TRX:

Skärmavbild 2013-05-11 kl. 08.53.13Skärmavbild 2013-05-11 kl. 08.51.40Skärmavbild 2013-05-11 kl. 08.53.13Skärmavbild 2013-05-11 kl. 08.52.52

Har varit nöjd med boende och service på Club la Santa. Trevlig och serviceminded personal, men lunch och middag har däremot varit under all kritik. Smaklöst och överlagat. De som var vegetarianer fick smaklös lasagne både till lunch och middag alla dagar utom en då vi var där. Slutbetyget blir ändå högt då allt annat funkat så bra.

