Sammanfattningsvis kan sägas att det blivit en hel del motion denna månad, i och med att jag nu har längre cykelväg till jobbet och ökat antal löppass och även yogapass. Däremot har jag haft färre “kvalitetspass”, d.v.s. där jag riktigt utmanar mig själv. För mig är detta en uppdelning som sker naturligt, vid mycket aktivitet orkar jag inte ta ut mig på lika många klasser. Färre motionspass, desto mer orkar jag ta ut mig på de pass då jag verkligen tränar. Rött till rosa motsvarar träningsnivå, varav grönt till gul är motion och rörelse (Februari överst, mars underst).

Träning 1303 - Intensitet Träning 1303 - Träningsformer

 

Efter långsam och lång uppbyggnad av löpningen sedan januari ligger jag nu på träningsnivå i löpningen där jag vill vara under sommaren, mellan 3-4 löppass i veckan. Passen försöker jag variera både mellan upplägg och olika intensiteter.

Träning 1303 - Löpning uppdelning

Långpassen har väl egentligen inte varit långpass, endast 11-13 km. Anledningen är att mina fötter och knän inte klarar långa sträckor på asfalt och jag tänker inte utmana att få nya överbelastningsskador av just löpning. Nu har däremot all is försvunnit, så kommande månad blir det riktiga långpass =) Något helt nytt för mig som jag aldrig gjort förut :-S

Uppbyggnad av löpningen sedan januari:

Träning 1303 - Löpning 2013

Månadens höjdpunkter:

Nu är det nedräkning till utbildningsresan för instruktörer på Lanzarote. Lite som för ett barn vänta att på julafton =)

 

