Denna vecka har det varit en del resor med jobbet, därav mindre träning än vanligt.

  • Måndag: Spinning 60 min, dynamisk yoga.
  • Tisdag: Löpning lättdistans 6,7 km.
  • Onsdag: Vila.
  • Torsdag: Vila med meditativ yoga i 100 min.
  • Fredag: Styrketräning för rygg, biceps och mage (60 min),
    Löpning med Tröskelintervall 3 km + 3,2 km* (sammanlagt 10,4 km inkl. uppvärmning och nedvarvning, tempo blev 4:29 på tröskelintervallerna).
  • Lördag: Långpass på lågintensitet, eftersom det fortfarande är svårt att hitta bra skogsvägar att springa på, i och med all is, blev turen ganska kort denna gång med. Slutade på 11,6 km varav 6 km var i skogen. (https://vickantraining.wordpress.com/2013/04/20/varlopning-forsta-lopturen-detta-ar-med-tshirt-i-sverige/)
  • Söndag: Vila

20130421-135146.jpg

* Hade riktigt svårt att komma upp och ligga kvar på min tröskel längre perioder. På tävlingar går det bra, då är motivationen tillräckligt stor för att pressa sig så hårt. I vanlig träning är det dock svårt. Denna gång blev medelvärdet hela 6 slag under min tröskel, ändå upplevde jag passet mycket tungt. Kan varken skylla på dålig sömn eller mat, inte heller på mycket träning tidigare i veckan.

