En ganska lugn vecka intensitetmässigt, har blivit mer motion än träning 🙂

  • Måndag: Spinning 60 min.
  • Tisdag: Spinning 40 min + löpning lätt intensitet 30 min.
  • Onsdag: Löpning med 20 min fartlek i mitten.
  • Torsdag: Styrketräning 40 min med fokus på ben, bröst och triceps.
  • Fredag: Löpning 8 km i 5 min tempo med arbetskamraterna.
  • Lördag: Långpass 12,2 km i lugnt tempo, hade gärna sprungit längre om det inte var för all asfalt. Längtar tills då isen är borta tillräckligt för att springa i skogen (vilket borde vara nu).
  • Söndag: Jivamukti yoga med fokus på backbending, har fått en ny favoritposition, tiptoe fish/bridge, Padangustha Setu Bandhasana. Har långt kvar innan jag kommer in i positionen, men i strävan till att göra positionen från halvbryggan fick jag en härlig och annorlunda stretch av höftböjaren som jag inte hittat tidigare. Positionen finns här, http://www.mryoga.com/backbends/, skillnaden är att vi hade brett isär med knäna (stortår ihop) som Baddha Konasana med stängda fötter.

Nästa vecka kommer det inte bli mycket träning då jobbet kommer att uppta 3 dagar + kvällar.

