Denna vecka har jag varit ledig, därför har blivit väldigt mycket träning. Bara att njuta och köra =) Helgen ägnades åt en fördjupningskurs i terapeutisk yoga.

  • Måndag: Funktionell Styrketräning 30 min, 20 min fartlek (Löpturen slutade på 9,44 km inkl. uppvärmning och nedvarvning = 45 min).
  • Tisdag: stryketräning för Rygg, biceps och axlar 50 min, 35 min spinning, Jivamuktiyoga 55 min.
  • Onsdag: Intervaller Löpning: (75 sek tufft – 45 sek lätt jogga ) x10. Löpturens längd, inklusive uppvärmning och nedvarvning, blev 10,7 km.
  • Torsdag: Styrketräning för ben bröst och triceps (35 min).
    Lätt jogg på 35 min med MHR kring 70% av MHR, avslut med 5 stycken backryck på 200 m, därefter nedvarvning (löptur på sammanlagt 8,8 km).
  • Fredag: Lugn och stillsam Hatha Yoga.
  • Lördag: Fördjupningskurs i terapeutiskyoga. Ingick en lugn klass (mestadels liggande) i hatha yoga.
  • Söndag: Fördjupningskurs i terapeutiskyoga. Började morgonen med en Yin Yoga, d.v.s. skön liggande och avslappnande yoga i 100 min, mys. Efter att ha legat, suttit och myst fre, lör och sön kröp det i kroppen av att få röra sig. Avslutade dagen med en löptur:
    Tröskelpass 15 min x 2 (4 min lugn jogg emellan tröskelintervallerna). Klarade inte riktigt av att hålla vid tröskeln då jag fick håll. Siktade därför in mig på 2-3 slag under tröskeln, det var nog jobbigt. Tempot resulterade då i ett 4:30 tempo. Löpturens längd, inklusive uppvärmning och nedvarvning, blev 10,3 km.

De fetmarkerade passen är de som jag tar ut mig på.

