Tags

, , , ,

Premiärmilen 2013Då är årets första lopp, Premiärmilen, avklarat. Resultatet var förväntat, 47:19, varken nöjd eller missnöjd. Låg på tröskeln praktiskt taget hela loppet, så utmattningsmässigt är jag nöjd. Gäller att träna mer löpning och mer målinriktat om jag ska förbättra tiden.

Premiärmilen 2013 Intervall

Löpträningen började försiktigt och långsamt i januari detta år. Jag hade då vilat i över tre månader efter en överbelastningsskada. Skadan kom dels av en för snabb ökning av belastningen i löpningen som nybörjare och dels snedbelastning efter lårskada från en cykelolycka samma år. Det resulterade i en inflammerad sena som gjorde att jag inte kunde ta ett enda löparsteg på över tre månader. Första månaden var en nog prestation att gå. Känns härligt att vara igång igen. Kommer att fortsätta öka belastningen försiktigt och långsamt. Första målet blir att klara milen under 45 minuter och att motivera mig till långdistans pass inför halvmaran.

Uppladdningen inför passet bestod av en frukost 3,15 h innan loppet. En kokos- bananpannkaka, 3 dl fil med 1 dl musli och en kaffe med mjölk. Funkade perfekt som uppladdning för min del.

