Tags

, , , ,

Är helt slut efter kvällens löpklass. Efter uppvärmning och löpskola körde vi 30 sekunders intervaller i djupsnö i en lätt uppförsbacke, gånger 20. På det 14:e intervallet kom mjölksyran och benen kunde inte hålla samma fart. På 17:e intervallet kom även håll. Härligt att utmana sina trygghetszoner. Vi skulle därefter sluta med 8 minuter löpning kring laktattröskel, vilket efter att ha fått mjölksyra inte var en trevlig upplevelse :p
Har resten av kvällen mått lite dåligt, vilket jag ofta gör då jag tagit ut mig till max.

Jag gillar att träna intervaller och behöver inte träna i grupp för att ta ut mig. Bra musik brukar få mig att maxa. Att däremot träna intervaller i djupsnö + uppförsbacke är inget jag skulle kommit på själv och klarat av att pressa 20 intervaller.

Ser mig nu som “back in the game” efter överbelastningsskadan.

