Tags

,

Totala Träningstid i år: 345 timmar.

20121231-164641.jpg

Varför tränar jag? För att ha roligt, må bra och utmana mig. För mig är det viktigt att träning är roligt, det är då den blir av. Stor variation bland olika träningsformer är en viktig del i mitt träningsupplägg för att tycka det är roligt att träna. En annan del är att alltid ha en bra grundläggande styrka, kondition och rörlighet, då minskar begränsningarna att utöva olika träningsformer.

20121231-164913.jpg

Ett misslyckande jag gjorde i år var att bege mig ut på 1,4 mil löpning på asfalt. Hade tidigare sprungit flertalet gånger på 1,2 mil, varav 8 km på asfalt. Denna stora ökning av asfaltslöpning ledde till inflammation i sena som fortfarande inte läkt ut, trots att det gått 3 månader nu. Lärdom till 2013; öka löpningen långsamt och försiktigt, även om det känns lätt.

Annan skada under året var cykelolyckan. Den resulterade i en bruten och delvis krossad käke, stygn på haka och ett rejält skrubbsår i ansiktet, diverse andra så och en ordentlig smäll på låret (som jag än idag går hos massör för att reda ut). Sår och skrubbsår läkte utan problem, käken verkar inte kunna bli het återställd.

Cykelolycka

