Tags

, , ,

Har länge pratat om att skaffa en slalombräda istället för en hoppbräda. Sedan jag kraschade min fotled i gymnastiken 2002 har jag inte gjort några hopp. Nu är jag dessutom alldeles för feg för att våga och det är inte längre värt kicken gentemot skaderisken. Förr kunde man ramla utan att skada sig, nu, tja, så är det inte nu. Att bryta en arm eller ett ben skulle göra att jag inte skulle kunna instruera på ett tag och inte kunna träna. Det är det inte värt. Så, dags att testa slalombräda istället. Det visar det sig att det inte säljs några slalombrädor i Sverige. Efter en del letande så hittar vi schyssta slalombrädor på Ebay i Tyskland. Bara att beställa hem.

Idag testade jag brädan för första gången. Tyckte det var grymt skönt med hårda pjäxor. Med rätt teknik är det underbart att svänga och skärningarna är fantastiska. Tyvärr hade jag ibland svårt att få in tekniken, speciellt om det var för brant eller för uppkört. Med lite övning så blir det nog bra. Var lite svårt att öva då det idag var många i backen. Brädan kräver stora svängar och planering, svårt att väja tvärt då någon gör något oplanerat.20121226-200711.jpg

