Tags

, , , , , , , , ,

I våras köpta jag ett par färgglada Urbanears. Det positiva med dem var:

+ De satt bra vilket gjorde dem perfekta för löpning (kanske då inte i trafiken),
+ skärmar av ljudet från omvärlden, och
+ de syntes (vilket är ett stort plus i kontorslandskap).

Det negativa, dåligt ljud. Fungerar att lyssna på radio, såsom dokumentärer och nyheter, men musik får en måttlig kvalitet.

Hörlurar Urbanears Plattan

Så, dags att se sig om efter nya. Till skillnad från förra gången, som var ett impulsköp, gjorde jag nu lite research. Hoppas testet talar sanning http://www.bäst-i-test.se/Horlurar/Horlurar-tackande. Hittade de vinnande hörlurarna, AKG K 518 LE, på Sibas nätshop för 399:-, som hittat!

Hörlurar AKG K 518 LE

 

Beställde dem i söndags och fick dem i tisdags. Så, hur var de? Klart mycket bättre ljud än mina tidigare hörlurar, sitter bra och stänger ute ljud runt omkring. Perfekt för löpning, resa på buss och avskärmning i kontorslandskap. Tror dock att det finns hörlurar med bättre ljud, men med tanke på de tidigare jag haft så är jag nöjd. För att sitta hemma och skapa musik tror jag nog på att satsa på ännu bättre hörlurar. För de som släpar en hel del på hörlurarna, och vet att de slits snabbare, då är dessa helt klart prisvärda med helt ok ljud. Det negativa med dem är att det inte går att höja eller sänka volymen på sladden eller byta spår, detta brukar jag tycka är bra vid löpning.

