Tags

, ,

Alltid kul att lära sig nya saker. Började simträna i en triathlonklubb förra söndagen. Har som målsättning att varje vecka simma med klubben en gång och egen simträning en gång i veckan.

Denna gång fokuserade vi på teknikövningar för crawl. Lärdomar från träningen:

  1. Jag har hakan för långt från bröstet då jag vrider upp huvudet för att andas. Behöver öva på att behålla huvudet kvar i linje med nacken, både i vattnet och vid rotationen.
  2. Måste arbeta med min teknik vid armtag under vatten, att jag alltid bör arbeta i riktning mot låren.

Andningen är fortfarande svår. Efter 50 m måste jag stanna och hämta andan, känns som att det inte finns något syre i luften jag andas in de sista 25 m. Det är en vanesak, bara att traggla på så löser det sig. Problemet är att syrebristen gör att min hjärna inte fungerar som den ska. Fick i uppgift att räkna armtag och därefter andetag på varje länga, men min hjärna hade svårt med denna uppgift i kombination med syrebristen =p

